GUIDE: Bliv klogere på online markedspladser gennem vores nye guide, der berører de grundlæggende definitioner, begreber og forretningsmodeller på online markedspladser med cases fra bl.a. Amazon, Alibaba og eBay.

Online markedspladser forventes at blive en vigtig salgskanal i fremtiden, og det er derfor vig­tigt, at danske virksomheder får kvalificeret viden om disse og værktøjer/metoder, så de kan træffe en forretningsmæssig beslutning om, hvorvidt de ønsker anvende disse.

Derfor har Industriens Fond bevilget midler til CBS og DI Handel for at gennemføre projektet: ”E-eksport via online markedspladser”, der har til formål at ruste danske virksomheder med viden og kompetencer til at træffe en kvalificeret beslutning om, hvorvidt de ønsker at drive salg via online markedspladser, samt at tilvejebringe værktøjer/ metoder, så virksomhederne lettere kan sælge via online markedspladser.

Læs også: Virksomhedernes erfaringer med salg via online markedspladser

Ét af resultaterne fra projektet er denne guide, der har til formål at skabe forståelse for online markedspladser. Guiden omhandler primært markedspladser, der er relevante for afsætning af fysiske varer in­den for B2B (salg til virksomheder) og B2C (salg til forbrugere).

I guiden kan du bl.a. blive klogere på:

  • Typer af online markedspladser
  • Markedspladsernes forretningsmodeller
  • Prisdannelse på markedspladser
  • Markedspladsers værdikæde
  • Omkostninger ved brug af markedspladser

Download guiden

Bliv klogere på online markedspladser ved at downloade guiden. Du kan downloade guiden ved at udfylde nedenstående formular.

Læs også: Sådan får du styr på dit brand på Amazon – gratis seminar

PDF check