Om markedspladsen

Fruugo

Amazon.de startede i 1998 og er nu Amazons bedst sælgende markedsplads efter Amazon.com (US). Siden 2010 har Amazon investeret mere end 28 milliarder euro i infrastruktur og faciliteter i Tyskland.

Foruden Amazon.de driver Amazon 16 andre markedspladser for forskellige geografiske områder heriblandt USA, Canada, Mexico, Brasilien, England, Tyskland, Spanien, Italien, Frankrig, Holland, Sverige, Japan, Australien, Singapore, Tyrkiet og De Arabiske Emirater. Mange af disse sender til naboregioner.

Amazons markedspladser giver virksomheder i alle størrelser en international salgskanal. Virksomheder kan tilkøbe logistik services som lager, pluk/pak og distribution samt håndtere returnering.

Om kunderne på markedspladsen

Markeder: Tyskland, Østrig
Typer af kunder: B2C og B2B
Antal estimerede konti: 44 mio.
Månedligt trafik: 543,5 mio. besøgende (okt. 2020)
Trafik efter land: 1. Tyskland (79,2%) 2. Østrig (8,0%) 3. Schweiz (1,8%)
Ønsker du mere webstatistik for amazon.com? Læs mere på SimilarWeb

Kundeservice

 E-mail
 Sociale Medier
 Telefon
 Chat

Salg via markedspladsen

Salgsmetode:

  Virksomheden er salgsansvarlig på markedspladsen (Seller Central)
  Markedspladsen er salgsansvarlig på markedspladsen (Vendor Central – by invitation only)

Kommission: 7–15% (afhængig af produkt)
Andre gebyrer:  Månedlig account fee – EUR 39. Læs mere om deres gebyrstruktur
Udbetaling af omsætning: 14 dage
Logistik:

 Sælger er ansvarlig for distributionen
 Markedspladsen er ansvarlig for distributionen (tilkøb)

Muligheder som sælger

 Betalt promovering
 Brand Protection

Salgssupport 

 E-mail
X Sociale Medier
 Telefon
 Online vejledninger
X Chat

Tech integration

 API (Application Programming Interface)
 Content Management System
 Regneark/CSV

Flere info om markedspladsen?

CBS har kortlagt en række ekstraordinære informationer om markedspladsen, dem kan du downloade ved at udfylde nedenstående felter.

PDF check
Find andre markedspladser