Om markedspladsen

Om markedspladsen
Asos.com er en britisk global B2C retailer inden for trendbaseret mode og skønhed. På Asos.com sælger både eget brand 1/3 og andre brands 2/3. Asos grundlagede i 2009 ASOS Marketplace, som er en markedsplads rettet mod spirende talent og vintage tøj. Brands kan gå fra at sælge på ASOS Marketplace til at blive indlemmet på ASOS.com og de to platforme er således et forbundet kredsløb. ASOS Marketplace har meget specifikke krav til deres sælgeres performance.
Om kunderne på markedspladsen
Markeder: Globalt
Typer af kunder: B2C
Antal estimerede konti: 1,195 eksterne brands på ASOS.com, 800 butikker på Marketplace
Månedligt trafik: Asos.com 72 mio. (oktober 2020), marketplace.asos.com: 1,25 mio (oktober 2020)
Trafik efter land:
Asos.com 1. UK (24.55%), 2. USA (17.04%), 3. Frankrig (7.31%)
Marketplace.asos.com: 1. UK (36.34%), 2. USA (12.04%), 3. Danmark (5.08%)
Ønsker du mere webstatistik for ASOS/Marketplace.asos?
Læs mere lige her: https://www.similarweb.com/website/asos.com/#overview og https://www.similarweb.com/website/marketplace.asos.com/
Kundeservice
√ E-mail
√ Sociale Medier
√ Telefon
√ Chat
Salg via markedspladsen
Salgsmetode: På ASOS.com er ASOS salgsansvarlig. På asos.marketplace er virksomheden salgsansvarlig
Kommission: Ukendt for asos.com, 20% pr. salg for asos.marketplace
Fees: £20 om måneden for at sælge på asos.marketplace
Udbetaling af omsætning: En gang pr. måned
Logistik:
√ Sælger er ansvarlig for distributionen eller/og
√ Markedspladsen er ansvarlig for distributionen
Muligheder som sælger
√ Promovering
√ Brand Protection
Salgssupport
√ E-mail
√ Sociale Medier
√ Telefon
√ Vejledninger
√ Chat
Tech integration
X API (Application Programming Interface)
X Content Management System
X Regneark/CSV
Flere info om markedspladsen?
CBS har kortlagt en række ekstraordinære informationer om markedspladsen, dem kan du downloade ved at udfylde nedenstående felter.