Om markedspladsen
Om markedspladsen
Alibaba Group har 3 markedspladser der henvender sig til privatforbrugerne:
- TaoBao (c2c, salg af både national og internationale brands i Kina)
- Tmall (b2c, salg af både national og internationale brands i Kina)
- Tmall Global (b2c, oversøisk salg af international brands)
Postnord Multibrand Store er et nordiske varehus i Kina på Tmall Global og drives af Ehubnordic. PostNord Multibrand Store hjælper nordiske brands/mærker med at markedsføre og sælge deres produkter online direkte til de kinesiske forbrugere uden at brandet behøver at have et kinesisk virksomhedsnummer. Ehubnordic sørger for driften/salget på Postnord Multibrand Store, det vil sige marketing, salg, betaling, retur og kundeservice af de kinesiske kunder. Når en virksomhed har indgået et partnerskab med Ehubnordic, står de for online lancering af virksomhedens produkter, hvilket indebærer godkendelse på platformen, oversættelse af tekster til kinesisk, hjælpe med billedmateriale, layout af produktsider samt løbende opdateringer.
Om kunderne på markedspladsen
Distributionslande: Kina
Typer af kunder: B2C
Månedligt trafik: +110.000 besøg (juni 2020).
Ønsker du specifik trafik på en bestemt kategori?
Send en mail til Ann Christin Mahrt ac@ehubnordic.com.
Kundeservice
√ E-mail
X Sociale Medier
√ Telefon
X Chat
Salg via markedspladsen
Salgsmetode: Ehubnordic er salgsansvarlig på markedspladsen Tmall Global
Kommission: Efter aftale med EhubNordic. Dog vil omkostninger såsom kommission, betalingsgebyr, kategorigebyr, fragt og moms være inkluderet i kundens købspris på produktet i Kina.
Andre gebyrer: Engangsbetaling på 25.000 DKK for at blive listet på Tmall Global Postnord Multibrand Store og inkl. support og marketing.
Udbetaling af omsætning: 45 dage, oversigt over solgte produkter sendes til virksomheden.
Logistik: Ehubnordic rådgiver og hjælper med den rette logistikløsning. Ehubnordic konsoliderer pakkerne i Ballerup og sender til kunderne i Kina via deres toldfrielagre i Kina eller Hong Kong. Fragten forgår med enten fly, skib eller tog.
Muligheder som brandejer
√ Betalte marketingkampagner
√ Etablering af brand Flagship Store, hvor Ehubnordic kan drifte den for en virksomhed.
Salgssupport
√ E-mail
X Sociale Medier
√ Telefon
X Online vejledninger
X Chat
Tech integration
X API (Application Programming Interface)
X Content Management System
√ Regneark/CSV